vrijdag 6 augustus 2010

Demonteren deurpanelen.

6 augustus 2010

Deurpanelen demonteren lijkt op het eerste zicht moeilijk omdat je nergens schroeven ziet die er op wijzen hoe dat ding er af moet. Maar als je de stappen nauwgezet volgt zoals aangegeven op de volgende site, is het een koud kunstje.
http://www.jag-lovers.org/snaps/snap_view.php3?id=1218753130


Tot mijn grote verbazing zien de binnenplaten van de deuren er nog heel goed uit. Nergens geen roest te bekennen. Het mag ook eens meevallen, hé. De binnenkant onderaan goed zuiver maken met een harde borstel.
Met de stofzuiger alle vuil verwijderen en het hele goedje voorzien van een anti roest middel. Mijn voorkeur gaat uit naar Valvoline Tectyl: inwendige bescherming op wasbasis. Roestwerende en vochtverdrijvende beschermingswas voor inwendige bescherming van holle carrosserie delen zoals kokerbalken, deuren...

Een halve bus voor één deur zal wel voldoende zijn. Er goed op letten dat de afvloeiing gaten onderaan de deur open blijven.  Alle scharnier punten van het openingsmechanisme en de ruitgelijders voorzien van een smeermiddel WD40 en vaseline vet.  Mooi !!!  


Om de rolgeluiden te minimaliseren heb ik besloten om het grote gat onderaan de deur dicht te kleven met 
M3 geluiddempende zelfklevende platen. Dempt de resonantie van de deuren, motorkappen...




Voor het poetsen van de panelen demonteer ik de armrest en speaker houder van het paneel. 



Met het magische sponsje en de ontvetter word alles weer als nieuw. Je ziet op onderstaande foto's het resultaat.


Verwonderd was ik bij het zien van de luidspreker. 'Made in Belgium. Philips Hasselt'. Te gek!!!


1 opmerking:

  1. wat voor magisch sponsje is dat? Ik moet mijn binnenbekleding ook schoonmaken. Die ontvetter is dat nog iets speciaals?

    BeantwoordenVerwijderen

Graag u reactie of advies.