donderdag 22 juli 2010

Transver.

22 juni 2010. Het is mijn bedoeling om mijn nieuwe aankoop rijklaar, gekeurd en tip top in orde te stellen tegen zijn 25 verjaardag. Juni 2013. Dan valt hij onder de categorie 'classic cars' en dat scheelt zich een pak euro's aan inschrijving en wegen taks. Hoe vervoer je nu een wagen die nog niet ingeschreven is, geen autokeuring heeft en zodoende dus ook niet verzekerd is. Een trailer huren is een kostelijke zaak. En waar ga ik die twee ton gewicht van de Jag mee vooruit trekken? Mijn Jag X type is niet voorzien van een trekhaak. Met de Ford Fiesta van mijn vader, die wel voorzien is van een trekhaak zie ik dat ook niet zitten. Garage platen huren is ook een optie.  maar misschien kan de wagen verzekerd worden voor één dag en kan ik de Jag zelf, eigenhandig vervoeren. En ja hoor! Bij Ethias verzekeringen is men berijd om de wagen te verzekeren voor de verplaatsing van JagsOnly te Hulshout tot aan mijn woonplaats. Hopen dat de politie het niet nodig acht om mij uit het verkeer te plukken voor een controle op weet ik wat allemaal. Zoals afgesproken met de verkoper heeft de wagen een klein nazicht gekregen zodat ik de 48 km zonder zorgen kan overbruggen. Ik kreeg eveneens de toestemming van de verkoper om de wagen te wassen. Ik rij liever met een propere wagen en dan val ik niet zo op in het straatbeeld. Ik moet toegeven dat ik toch een beetje opgewonden was tijdens de rit back home. Je weet maar nooit wat je kan overkomen. Ook wel best spannend! De politie goden waren mij die dag goed gezind, het is ooit anders geweest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Graag u reactie of advies.